czwartek, 17 lipca 2014

Cacik – wersja turecka prostego meze

Dla większości pewnie nic odkrywczego, ale warto pokazywać różne odmiany tego samego dania. 
Lubię greckie tzatziki ale chyba wolę wersję turecką. Generalnie uwielbiam świeżą miętę i to powoduje, że wersja, którą dziś prezentuję smakuje mi bardziej.


Cacik


4 obrane ogórki gruntowe lub 1 ogórek szklarniowy
2 ząbki czosnku
200 ml jogurtu greckiego
1 łyżka posiekanego koperku
½ łyżki posiekanej świeżej mięty
sól, pieprz
oliwa z oliwek

Ogórki utrzeć na grubych oczkach, nasolić, wymieszać i zostawić na sicie na co najmniej ½ godziny aby puściły wodę. Następnie dobrze je odcisnąć. Ogórki przełożyć do miseczki. Dodać do nich pozostałe składniki z wyjątkiem oliwy z oliwek. Całość wymieszać, doprawić, dodać 1 łyżkę oliwy i znów wymieszać. Przełożyć do miseczki w której będziemy serwować caciki, na wierzch wylać jeszcze odrobinę oliwy z oliwek.
Smacznego!!!


5 komentarzy:

  1. Do szczęścia brakuje mi mięty,
    ale jak zrobię ogródek to musi być i też ziołowy ...
    W tych przepisach takie różne szczególiki są ,
    które decydują o prawdziwym smaku potrawy...

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie dodawałam mięty : teraz dam.
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też bardzo lubię świeżą miętę i zawsze ją dodaję:)
    Pychota!

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo apetycznie, miseczka z Turcji to świetne naczynie na takie danie :) pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja lubię w każdej postaci. Mniam!!! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń