wtorek, 22 maja 2012

Babka z mascarpone z rabarbarem



Weekend rozpieszczał nas piękną pogodą, a ja rozpieszczałam moich Panów pyszną babką z mascarpone z rabarbarem. Przepis na nią podała Margi. Napisała Ona, że można piec tę babkę z różnymi dodatkami, więc postanowiłam wykorzystać kolejne laski rabarbaru z własnej uprawy. Babka jest z tych cięższych i wilgotnych. Wszystkim nam bardzo smakowała zwłaszcza, że nie należy do zbyt słodkich. 



Babka z mascarpone z rabarbarem

250 g mascarpone
4 jajka
150 g cukru
350 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia (1 małe opakowanie)
owoce lub inne dodatki (u mnie 3 laski obranego i pokrojonego w kostkę rabarbaru)

Ser utrzeć z jajkami i cukrem na gładką masę (wcale nie trzeba do tego celu korzystać z miksera), następnie dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Całość dokładnie wymieszać. Umyte i osuszone owoce obtoczyć w mące (lub inne dodatki jak rodzynki, żurawinę czy kawałki czekolady), dodać do ciasta, całość wymieszać. Wlać do formy i piec przez około 45 minut w temperaturze 180 stopni.
Smacznego!!!




Margi dziękuję za bardzo prosty i fajny przepis!

14 komentarzy:

  1. Fajnie wygląda z tymi dziurami z rabarbarem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię takie różne dziury i wulkany, przynajmniej wiadomo, że to nie produkcja przemysłowa ;)

      Usuń
  2. Mam nadzieje, ze i do nas ta piekna pogoda w koncu dotrze. A babka wyglada wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę w takim razie pięknej pogody, która u nas nadal jest piękna.

      Usuń
  3. Przepiękne! Kusi na całego! Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  4. babka z rabarbarem ....to nie moze smakować źle:) ....zwłóaszcza, jeśli kocha sie babki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię babki i te puszyste i te cięższe jak ta.

      Usuń
  5. Babeczka jak się patrzy! musi byc pyszna, bo uważam że z rabarbarem wszystko jest pyszne, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się w 100% z rabarbarem wszystko jest pyszne :)

      Usuń
  6. Bardzo pomysłowa babka z rabarbarem,kupiłam w Lidl mascarpone i truskawki wiec spróbuję z truskawkami.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam z jabłkami . Naprawdę pyszna babeczka :)

    OdpowiedzUsuń