czwartek, 2 lutego 2012

Pyszne kalorie na zimowe dni - drożdżówka z konfiturą z róży, śliwkami i kruszonką orzechową

Mróz trzaskający za oknem więc trzeba mieć odpowiedni zapas energii na utrzymywanie ciepłoty ciała. Prawda, że to świetne wytłumaczenie na zjedzenie kilku kawałków pysznego ciasta??? ;)
Bo to, że ta drożdżówka jest pyszna nikt chyba nie ma złudzeń.


Ciasto drożdżowe przekładane konfiturą z róży ze śliwkami i kruszonką orzechową

Ciasto:
1/2 kg mąki
15 dag cukru
10 dag masła
2 jajka
1 szklanka ciepłego mleka
3 dag drożdży
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
szczypta soli

1/2 kg śliwek (świeżych lub mrożonych)
2/3 szklanki konfitury z płatków róży

Kruszonka:

5 dag mąki
10 dag mielonych orzechów włoskich lub laskowych
10 dag cukru
12,5 dag masła

W połowie mleka rozpuścić drożdże, dodać łyżeczkę cukru i odstawić do ruszenia się drożdży. Jajka utrzeć z cukrem do białości. Masło rozpuścić w pozostałej części mleka. Do miski wsypać mąkę, wlać rozczyn z drożdży, jajka, mleko z masłem, ekstrakt waniliowy, sól. Wyrobić gładkie ciasto. Pozostawić do wyrośnięcia. Kiedy ciasto podwoi swoją objętość podzielić je na 2 części. Połowę rozwałkować na wymiar blaszki (24 x 26 cm), wyłożyć nim dno blaszki. na cieście rozmarować konfiturę z płatków róży. Całość przykryć rozwałkowaną drugą częścią ciasta. Na wierzchu ułożyć śliwki i posypać kruszonką (składniki kruszonki rozetrzeć w misce tak aby się połączyły). Ciasto pozostawić do podrośnięcia. następnie wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec około godziny. Po upieczeniu ostudzić na kratce (ale prawdę powiedziawszy gorące ciasto drożdżowe jest najpyszniejsze)
Smacznego!!!!




Ciasto upiekłam wczoraj wieczorem, a dzisiaj zostały nędzne resztki, to chyba potwierdza fakt, że ciasto jest pyyyszne.

10 komentarzy:

  1. Bardzo mi się podoba dodatek konfitury różanej, właśnie mam spory zapas! ;) Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym mieć spory zapas tej konfitury, tyle pysznych rzeczy można z nią wyczarować.

      Usuń
  2. A ja nie mam konfitury rozanej, ale na pewno inna sie znajdzie i tez bedzie pysznie :) Basiku, ja gdzies wyczytalam, ze ciasto drozdzowe jest wlasnie jednym z najmniejsza iloscia klorii:) Mysle, ze to rowniez jest dobre wytlumaczenie na zjedzenia kawalka, czy dwoch :)Pozdrawiam :) http://flowerek.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że inna konfitura też wspaniale się sprawdzi, albo powidła śliwkowe

      Usuń
  3. My też sobie jemy ciasto drożdżowe, ale nie wpadłam na to żeby je przełożyć konfiturą z róży! W kuchni powinien być słoiczek, lepiej sprawdzę ;-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na ciasto drożdżowe zawsze jest czas, nie ważne jakie ważne że drożdżowe, a do tego kubek mleka.... Mniamć
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Pyszne połączenie! Same najlepsze rzeczy w jednym, cudo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak połączenie wyszło fantastyczne, nieskromnie mówiąc :)

      Usuń
  5. Nabrałam ochoty na taką konfiturkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Alez mi sie zachcialo drozdzowego...

    OdpowiedzUsuń