wtorek, 15 listopada 2011

Opiekanki z pęczaku

Kolejne danie z ksiązki Hanny Szymanderskiej „Kuchnia Polska. Potrawy regionalne”. Tym razem bardzo sycące i proste krokieciki z pęczaku i orzechów włoskich. W czasie naszej biesiady serwowane były bez żadnych dodatków, ale aż prosiły się o jakiś sos, dlatego następnego dnia jedliśmy je z duszonymi podgrzybkami w śmietanie. Stanowiły wspaniałe samodzielne danie obiadowe.




OPIEKANKI Z PĘCZAKU

Przepis H. Szymanderska „Kuchnia polska. Potrawy regionalne”


200 g pęczaku

jajko

2 łyżki posiekanych orzechów włoskich

20 g bułki tartej

100 g smalcu do smażenia

sól, pieprz



Kaszę płuczemy, osuszamy, wkładamy do garnka i zalewamy wrzątkiem. Gotujemy, a gdy ostygnie, przepuszczamy przez maszynkę. Dodajemy orzechy, wbijamy jajko i dokładnie wyrabiamy masę. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Zwilżonymi dłońmi formujemy kotleciki, obtaczamy w bułce tartej i smażymy na rozgrzanym smalcu na złoty kolor.

Podajemy z sosami.


Ponieważ mam awersję do smażenia na smalcu użyłam oleju, myślę, że nie spowodowało to uszczerbku na smaku, a z całą pewnością poprawiło zdrowotność potrawy.

I jeszcze kilka zdjęć na zachętę




3 komentarze:

  1. Super przepis polski! Bardzo mi się podoba, koniecznie trzeba zrobić i też mi się wydaje, że sos grzybowy najlepiej!

    OdpowiedzUsuń
  2. czy można usmażyć je np. na oleju, albo margarynie?

    OdpowiedzUsuń
  3. aj, już doczytałam, że nie tylko ja mam awersję do smalcu ;)

    OdpowiedzUsuń