piątek, 19 sierpnia 2011

Wspomnienie dzieciństwa, czyli racuchy drożdżowe z jabłkami

Każdy pewnie ma smaki, które kojarzą się z czasem dzieciństwa. Ja takich smaków mam sporo, a jednym z nich są właśnie racuchy drożdżowe. Mogą być z jabłkami ale równie dobrze smakują bez niczego. Są po prostu pyszne!



Drożdżowe racuchy z jabłkami

2,5 szklanki mąki
2 jajka
1,5 szklanki ciepłego mleka (ilość orientacyjna, wszystko zależy od mąki)
2 łyżki cukru
3 dag drożdży
3 jabłka
sól
olej do smażenia
cukier puder z dodatkiem cukru waniliowego do posypania

Drożdże rozkruszyć, zasypać cukrem i poczekać aż się rozpuszczą. Do miski wsypać przesianą mąkę, zrobić dołek, do którego wlać drożdże, roztrzepane ze szczyptą soli jajka, mleko. Wyrobić ciasto o konsystencji gęstej śmietany. Do przygotowanego ciasta dodać jabłka (ja je obieram  i trę na grubuch oczkach tarki) wymieszać wszystko i zostawić do wyrośnięcia. Kłaść łyżką małe placki na rozgrzany tłuszcz i smażyć z obu stron. Odsączyć z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym a następnie posypać cukrem pudrem i podawać.
Smacznego!

3 komentarze:

  1. Uwielbiam takie racuszki. Nawet też mam je na blogu :) Tylko, że ja je smażę w głębokim tłuszczu, trochę jak pączki albo włoskie zeppole.

    OdpowiedzUsuń
  2. patrząc na Twoje zdjęcie naszła mnie ogromna ochota na racuszki :)

    OdpowiedzUsuń