środa, 17 sierpnia 2011

Wiedziałam, że tak będzie :)

Wróciłam z Oudeniz w Turcji i wrażenia z tego cudownego kraju zupełnie przyćmiły te z Krety. Wiedziałam, że jeśli nie skończę relacji z greckich wakacji przed tymi tureckimi, będzie mi trudno to zrobić. Ale ponieważ nie lubię rzeczy rozpoczętych i porzuconych, dlatego konsekwentnie będę jeszcze pisała o Krecie.
Dziś przyszła pora na Chanię. Miasto ma około 60 tysięcy mieszkanców. Jego początki sięgają czasów przedgreckich. Historia tego miejsca jest bardzo bogata, naznaczona kolejnymi kulturami: rzymską, bizantyjską, arabską i wenecką. Pisałam już przy okazji Retymnonu, że miasto bardzo nam się spodobało, gdyż ma swój niepowtarzalny klimat i urok. Można godzinami włóczyć się po wąskich i krętych zaułkach starego miasta i podziwiać mieszaninę kultur, pamiątki historii, cieszyć oczy pięknym morzem i portem.


Minaret meczetu razem z wieżą kościelną współistnieją i nikomu nie przeszkadza sąsiedztwo


Weneckie arsenały niegdyś służyły jako warsztaty okrętowe i miejsce zimowania galer handlowych


Piękne domy z czasów zarówno weneckich jak i tureckich nadają temu miastu niepowtrarzalny charakter



 Mała forteca gdzie zarówno w czasach weneckich jak i tureckich dokonywano egzekucji


Jeśli komuś się znudzi włóczenie na własnych nogach może skorzystać z usług jednego z wielu dorożkarzy
(w tle Meczet Janczarów)


Ktoś kto lubi oglądać miejscowe specjały koniecznie powinien się wybrać na halę targową. Bogactwo oliwek, serów, przypraw, oliwy, mięsa, ryb zachęca do skosztowania greckiej kuchni.



c.d.n.


6 komentarzy:

  1. Basiu witaj!
    Fajnie że jesteś, piękne uliczki, bogate stragany Kreta spodobała mi się bardzo... teraz czekam na Turcję!
    pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Kasiu! Na Turcję jeszcze ciutkę musisz poczekać bo na Krecie widziałam jeszcze kilka miejsc, o których napiszę ;) ale teraz już wiem,co na myśli miała Alicja z "Travel& Food" pisząc, że w Grecji jest bez porównania gorzej niż w Turcji. Moje dawne wyobrażenia i stereotypy wbite do głowy zostały całkowicie zniweczone i całe szczęście. Turacja to fantastyczny kraj a Turcy to przemili ludzie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam w tych wszystkich miejscach, potwierdzam, tam jest cudnie... Zazdroszczę...
    Pozdrawiam serdecznie
    Asiek

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie tam:)
    Pozdrawiam Ania!

    OdpowiedzUsuń
  5. Asiek masz rację cudnie tam.
    Andzia-35 masz rację!
    Dziękuję za odwiedziny!

    OdpowiedzUsuń