poniedziałek, 14 marca 2011

Kosmopolityczna mieszanka rodzinna

Kiedy byłam dzieckiem moja rodzina była bardzo jednorodna pod względem narodowości i pochodzenia. Co prawda rodowe nazwisko mojej Babci ze strony Taty jest ewidentnie pochodzenia niemieckiego, to jednak można powiedzieć, że nie było w rodzinie żadnych obcych wpływów. Wiele się od tego czasu zmieniło. Różnorodność kulturową w rodzinie zapoczątkowała moja kuzynka ze strony Taty (zawsze mam problemy z precyzyjnym określaniem stopnia pokrewieństwa), która poślubiła rodowitego Hiszpana i tam też zamieszkała, choć kilka lat spędzili w Lizbonie (tego bardzo im zazdroszczę, bo jest to wyjątkowo piekne miasto)

Moi bracia cioteczni (synowie brata mojej Mamy) wyemigrowali jeszcze przed stanem wojennym a los rzucał nimi po całym świecie. Mieszkali w Stanach Zjednoczonych, na Hawajach, w Australii. Obecnie jeden mieszka w USA a drugi ostatecznie osiadł w Australii. W miedzy czasie pozakładali rodziny niekoniecznie z Polkami i w ten sposób obecnie moja rodzina wzbogaciła się o Kolumbijkę. Ale na tym nie koniec narodowościowej mieszanki. Syn kuzynki pół – Polak  pół – Hiszpan zakochał się bez pamięci i ożenił z Rosjanką.

Myślę, że to wspaniałe wzbogacenie mojej rodziny w „nową krew”. Podobnie jest z kuchnią, takie różnorodne mariaże smaków i aromatów prowadzą najczęściej do nowych i smakowitych potraw.
Nie jestem amatorką kuchni amerykańskiej, ale obecność w rodzinie obywatela Stanów Zjednoczonych spowodowała chęć wypróbowania choć kilku przepisów pochodzących w tego ogromnego państwa. Na forum mniammniam od 2008 roku trwa zabawa we wspólne gotowanie, wśród zaproponowanych potraw była kanapka rodem z Ameryki.

1/3 bagietki
2 dag masła czosnkowego
5 dag cebuli pokrojonej w cienkie piórka
15 dag pokrojonego w cienkie paseczki rostbefu (lub polędwicy)
12 dag startego sera cheddar (lub innego łatwo rozpuszczającego się sera, np. ementalera)
4 dość grube plastry pomidora
Olej do smażenia mięsa
Bagietkę przetnij wzdłuż na połowę, posmaruj masłem czosnkowym i zapiecz w piekarniku. Na oleju usmaż mięso z cebulą. Po usmażeniu dodaj starty ser. Cały czas mieszaj, aż ser się rozpuści. Na jedną część bagietki połóż dwa plastry pomidora i podsmażone mięso z cebulą. Przykryj pozostałymi plastrami pomidora i drugą częścią bagietki. Gotową kanapkę wyłóż na talerz, podawaj ze smażonymi cząstkami ziemniaków lub z grubymi frytkami typu „steak- house” oraz sałatką colesław. Uwaga : mięso możesz przyprawić czosnkiem lub ostrą papryką.
Masło czosnkowe: masło, ząbek czosnku, sól- wszystko razem rozetrzyj (ja dodaję jeszcze zielonej pietruszki).

Wykonałam kanapkę z dodatkiem polędwicy wołowej i muszę przyznać, że takie dania typu „fast food” mogłabym od czasu do czasu jeść. Przygotowanie trwało chwilkę a smak był nadspodziewanie dobry.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz